درباره ما

آمده ايم تا.... شايد بتوان گفت امروز رسانه هاي گروهي اصلي ترين مراكز تحقق آمريت اسلامي به معروف و تحذير مجموعه ها و مديريتها از منكرهاي اجتماعي هستند. منكر هنگامي كه بعد اجتماعي به خود مي گيرد، تأثيرگذاري كلان مي يابد و بنا بر مقتضاي عقل و شرع هر چه منكر تأثيرگذارتر، وجوب تحذير از آن اولي تر. اما آنچه در اين ميان از استلزامات حسن فاعلي در انجام اين فريضه كفايي به حساب می آید، استقلال رسانه از هرگونه وابستگي حزبي، جناحي و مالي است، امري كه در صورت عدم تحقق آن، رسانه را ناخودآگاه با خطر يكسويه نگري و ابزار تمايلات گروهها و لابي ها شدن مواجه مي سازد. توفيق رسانه در انجام امر و نهي البته نه از آن جهت است كه مانند حكم يك قاضي در مصدر صدور حكم، ضمانت اجرايي داشته باشد و همچنین نه از آن روي كه با وجدان تخلف و منكر توان عزل و نصب داشته باشد؛ بلكه كار ويژه اصلي رسانه را مي بايست در حوزه ارتباط وثيق آن با افكار و وجدان عمومي جستجو نمود. توجه عمومي در جامعه هنگامي كه به وجود فساد در مراكز سياسي و اقتصادي جلب شد، ديگر فرصتي براي كانونهاي فسادپرور جهت توجيه و فرار از بار سنگين قضاوت عمومي باقي نخواهد گذاشت. چشمان نگران "شخصيت ملي" از پيگيري اين مطالبه انصراف نخواهد داد، چرا كه وجود منكر در اين مجموعه ها را باور نموده است؛ رشوه نمي گيرد، چراكه قضاوتش متأثر از منافع مادي نيست؛ و توصيه نمي پذيرد، چراكه در قضاوت خود بي رحم است! بر همين اساس است كه وجود يك رسانه مستقل و متعهد بيش و پيش از هر ابزار عمومي مي تواند با نماياندن آنچه در نهانخانه هاي كانونهاي فسادزا مي گذرد، اولاً امنيت زايش و تكثير را از آنان سلب نمايد و ثانياً كانونهاي فسادپرور اقتصادي را در زايش قدرت سياسي عقيم بگذارد. اين موقعيت و فرصت ويژه البته از نگاهي ديگر مي تواند به يك تهديد جامع تبديل شود و آن هنگامي است كه رسانه آنچنان در انتقال اطلاعات و تحليل ها بي مبالات عمل كند كه از درهم آميختن اخبار دروغ و راست، ملغمه اي با طعم تلخ بي اعتمادي در كام مخاطب بنشاند. چه در اين حالت، رسانه با زاويه گرفتن از رسالت حقيقي، خود به منكري بزرگ تبديل می شود و در صورت تداوم اين روند، با پراكندن بذر بي اعتمادي در سطح جامعه، اثراتي بس مخربتر و پيچيده تر بر جاي خواهد نهاد. اما اكنون " سخن " آمده است تا با تلاش در جهت تخلق به صداقت و انصاف و صدالبته نهراسيدن از نعره هاي كانونهاي فساد و زياده خواهي، ايده و آرمان انقلابي ملت را در عرصه اطلاع رساني محقق كند و با كمك مؤثر به توزيع عادلانه اطلاعات مورد نياز براي تصميم گيري آگاهانه مردم، گامي به سوي عدالت رسانه اي بردارد تا چنين نباشد كه خبرهاي مورد نياز مردم در گردونه گران قيمت خبررساني ناعادلانه گم شود و كساني كه اميدوارانه در انتظار شنيدن و ديدن آثار تحول ناشي از حماسه 3 تير 84 هستند را محروم نمايد. و در اين راه تلاش ما اينست كه در باورمان خدا و حضور او و نقش اصلي او در همه امور همواره جايگاه محوري و بايسته خود را داشته باشد. انشاءالله. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محسن زوار شماره تماس: 9930 161 0910 آدرس: نشانی: تبریز - پایینتر از چهارراه هفده شهریور - برج 39 - طبقه 5 مخاطبان سخن مي توانند انتقادات ، پيشنهادات و اخبار خود را در قسمت "ارتباط با ما" و info@sokhanpress.ir ارسال نمايند.

Close
»   اخبار کوتاه, اقتصاد, برگزیده, صنعت، معدن و تجارت  »   معضل کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با یک ستاره کیفی
11 آذر 1395 , ساعت 10:20
معضل کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با یک ستاره کیفی

معضل کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با یک ستاره کیفی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سخن به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین گزارش ارزیابی کیفیت خودرو ها که در مهرماه سال جاری منتشر شده  تعداد خودروهای تولید شده در این ماه به 78 هزار و 816 دستگاه رسیده  که نسبت به شهریور ماه 21 هزار و 873 دستگاه رشد داشته است.

براین اساس سهم خودرو های سواری از کل تولیدات با یک درصد افزایش از 93  به 94 درصد  و سهم تولید وانت از 7 درصد به 6 درصد کاهش یافته است؛‌ بیشترین خودرو تولید شده طی شهریور و مهرماه خودرو پژو 206 و کمترین آن در مهرماه آریو و در شهریور ماه برلیانس H330  بوده است.

بیشترین تولید وانت در شهریور و مهرماه از آن  نیسان دوگانه سوز  و کمترین تولیدات نیز مربوط به وانت دیزل زامیاد در ماه مهر است؛ گفتنی است در شهریور کمترین تولید وانت مربوط به خودروی تندر بوده است.

خودروهای سواری  
در جدول سطوح کیفیت خودروها پنج طبقه بندی وجود دارد که مربوط به خودروهای زیر 25،‌ 25 تا 50،‌ 50 تا 70، 75 تا 100 و بالاتر از 100 میلیون تومان است.

در کلاس خودرویی پایین تر از 25 میلیون تومان پنج خودرو که تماما مربوط به شرکت خودرو سازی سایپا و زیر مجموعه آن یعنی پارس خودرو است، قرار دارد ؛‌خودروهایی نظیر تیبا،‌سایپا 131 و سایپا 111 در این طبقه بندی هستند که طبق بررسی های انجام شده تنها یک ستاره کیفیت را دریافت کرده اند.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی

در دومین کلاس خودرویی که شامل سواری های بین 25 تا 50 میلیون تومان است، اکثر خودرو های ایران خودرو،‌ تعداد محدودی از سواری های سایپا و مدیران خودرو وجود دارد؛‌بر این اساس از سواری های این طبقه خودرویی می توان به انواع خودرو های تندر90،‌ پژو پارس،‌ پژو 405،‌سمند،‌ پژو 206،‌ دنا، رانا از محصولات ایران خودرو و سواری پارس تندر، ساندرو و تیبا از تولیدات خودروسازی پارس خودرو و سایپا اشاره کرد. همچنین دو خودروی ام وی ام 315 و ام وی ام 110 دو دستگاه از سواری گروه خودروسازی مدیران خودرو نیز در این طبقه بندی اند.

دراین طبقه بندی یک خودرو با چهار ستاره،‌ شش خودرو با سه ستاره،‌ دو خودرو با دوستاره و هشت خودرو با یک ستاره کیفی وجود دارند.

بهترین کیفیت خودروی سواری کلاس 25 تا 50 میلیون تومان  متعلق به رنو ساندرو از گروه خودروسازی پارس خودرو بوده است که 4 ستاره  کیفیت را دریافت کرده است؛‌لازم به ذکر است از 40 محصول مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودرو هیچ خودروی دیگری نتوانسته در مهرماه چهار ستاره کیفی دریافت کند.

همچنین کیفیت خودروی پ‍ژو 206 SD از دو ستاره شهریور ماه سال جاری به سه ستاره کیفی در مهرماه ارتقاء یافته است.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی

سومین طبقه خودرو های مربوط به سواری های بین 50 تا 75میلیون تومان است که 5 خودرو از محصولات کرمان موتور،‌مدیران خودرو،‌پارس خودرو و بن رو را شامل می شود.
علاوه برقیمت بالای این کلاس کیفیت خودرو ها چندان مورد رضایت نیست چراکه از مجموع پنج خودرو تنها جک جی 5 و برلیانس h330 دوستاره کیفیت دریافت کرده و مابقی سواری ها یعنی ‌ام وی ام 550 و لیفان 60X تنها یک ستاره کیفیت دریافت کرده اند.

گفتنی است خودرو آریو از محصولات شرکت بن رو توانسته در مهرماه با افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خود، از یک ستاره به دو ستاره کیفیت ارتقاء یابد.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی

چهارمین گروه از خودروهایی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران زیر ذره بین قرارگرفته اند،‌سواری های بین 75 تا 100 میلیون تومان هستند که رتبه کیفی این گروه نیز علی رغم هزینه های بالا به بیش از سه ستاره نمی رسد.

در این رتبه بندی چهار خودرو از محصولات سایپا،‌مدیران خودرو،‌ بهمن موتور و کرمان خودرو وجود دارد که شامل سواری کیا سراتو با سه ستاره،‌تیگو 5 با سه ستاره،‌آسا با دو ستاره و جک اس 5 با دو ستاره کیفی می شود.؛‌خودرو تیگو 5 تنها خودرویی بوده که در این گروه توانسته با بهبود کیفیت از دوستاره شهریورماه به سه ستاره در مهرماه را کسب نماید.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی

آخرین گروه بندی خودروها مربوط به سواری های بالای 100 میلیون تومان است که تنها شامل دوخودروی گرند ویتارا و مزدا 3 جدید می شود که به ترتیب برای دو خودرو سازی ایران خودرو خراسان و بهمن موتور است؛‌دو خود روی این گروه سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده اند.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی


خودروهای وانت

در گروه وانت های تولید شده نیسان دوگانه سوز بیشترین تولید وانت های شهریور و مهرماه از آن خود کرده و کمترین تولیدات نیز مربوط به وانت  دیزل زامیاد در ماه مهر است؛ گفتنی است در شهریور کمترین تولید وانت مربوط به خودروی تندر بوده است.

در گروه خودروهای وانت تنها یک کلاس وجود دارد که مربوط به سواری های پایین تر از 50 میلیون تومان است؛‌این گروه شامل هفت نوع وانت از شرکت های ایران خودرو،‌ بن رو،‌ بهمن موتور و زامیاد می شود؛‌در میان این خودرو ها تنها وانت تندر ایران خودرو توانسته سه ستاره کیفی را دریافت کند،‌ این در حالی است که وانت هایی نظیر 151 سایپا،‌وانت مزدا، دیزل و نیسان دوگانه سوز زامیاد و وانت آریسان ایران خودرو تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرده اند.

شایان ذکر است کیفیت وانت های تولیدی طی دوماه شهریور و مهر ثابت بوده و بهبود یا افتی نداشته است.
فاجعه کیفیت در خودرو های داخلی/ تولید21 خودرو با با یک ستاره کیفی

مطالب مرتبط

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


  • عصرانه خبری
  • یادداشت و مقاله

  • آخرین اخبار

  • طراحی سایت