درباره ما

آمده ايم تا.... شايد بتوان گفت امروز رسانه هاي گروهي اصلي ترين مراكز تحقق آمريت اسلامي به معروف و تحذير مجموعه ها و مديريتها از منكرهاي اجتماعي هستند. منكر هنگامي كه بعد اجتماعي به خود مي گيرد، تأثيرگذاري كلان مي يابد و بنا بر مقتضاي عقل و شرع هر چه منكر تأثيرگذارتر، وجوب تحذير از آن اولي تر. اما آنچه در اين ميان از استلزامات حسن فاعلي در انجام اين فريضه كفايي به حساب می آید، استقلال رسانه از هرگونه وابستگي حزبي، جناحي و مالي است، امري كه در صورت عدم تحقق آن، رسانه را ناخودآگاه با خطر يكسويه نگري و ابزار تمايلات گروهها و لابي ها شدن مواجه مي سازد. توفيق رسانه در انجام امر و نهي البته نه از آن جهت است كه مانند حكم يك قاضي در مصدر صدور حكم، ضمانت اجرايي داشته باشد و همچنین نه از آن روي كه با وجدان تخلف و منكر توان عزل و نصب داشته باشد؛ بلكه كار ويژه اصلي رسانه را مي بايست در حوزه ارتباط وثيق آن با افكار و وجدان عمومي جستجو نمود. توجه عمومي در جامعه هنگامي كه به وجود فساد در مراكز سياسي و اقتصادي جلب شد، ديگر فرصتي براي كانونهاي فسادپرور جهت توجيه و فرار از بار سنگين قضاوت عمومي باقي نخواهد گذاشت. چشمان نگران "شخصيت ملي" از پيگيري اين مطالبه انصراف نخواهد داد، چرا كه وجود منكر در اين مجموعه ها را باور نموده است؛ رشوه نمي گيرد، چراكه قضاوتش متأثر از منافع مادي نيست؛ و توصيه نمي پذيرد، چراكه در قضاوت خود بي رحم است! بر همين اساس است كه وجود يك رسانه مستقل و متعهد بيش و پيش از هر ابزار عمومي مي تواند با نماياندن آنچه در نهانخانه هاي كانونهاي فسادزا مي گذرد، اولاً امنيت زايش و تكثير را از آنان سلب نمايد و ثانياً كانونهاي فسادپرور اقتصادي را در زايش قدرت سياسي عقيم بگذارد. اين موقعيت و فرصت ويژه البته از نگاهي ديگر مي تواند به يك تهديد جامع تبديل شود و آن هنگامي است كه رسانه آنچنان در انتقال اطلاعات و تحليل ها بي مبالات عمل كند كه از درهم آميختن اخبار دروغ و راست، ملغمه اي با طعم تلخ بي اعتمادي در كام مخاطب بنشاند. چه در اين حالت، رسانه با زاويه گرفتن از رسالت حقيقي، خود به منكري بزرگ تبديل می شود و در صورت تداوم اين روند، با پراكندن بذر بي اعتمادي در سطح جامعه، اثراتي بس مخربتر و پيچيده تر بر جاي خواهد نهاد. اما اكنون " سخن " آمده است تا با تلاش در جهت تخلق به صداقت و انصاف و صدالبته نهراسيدن از نعره هاي كانونهاي فساد و زياده خواهي، ايده و آرمان انقلابي ملت را در عرصه اطلاع رساني محقق كند و با كمك مؤثر به توزيع عادلانه اطلاعات مورد نياز براي تصميم گيري آگاهانه مردم، گامي به سوي عدالت رسانه اي بردارد تا چنين نباشد كه خبرهاي مورد نياز مردم در گردونه گران قيمت خبررساني ناعادلانه گم شود و كساني كه اميدوارانه در انتظار شنيدن و ديدن آثار تحول ناشي از حماسه 3 تير 84 هستند را محروم نمايد. و در اين راه تلاش ما اينست كه در باورمان خدا و حضور او و نقش اصلي او در همه امور همواره جايگاه محوري و بايسته خود را داشته باشد. انشاءالله. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محسن زوار شماره تماس: 9930 161 0910 آدرس: نشانی: تبریز - پایینتر از چهارراه هفده شهریور - برج 39 - طبقه 5 مخاطبان سخن مي توانند انتقادات ، پيشنهادات و اخبار خود را در قسمت "ارتباط با ما" و info@sokhanpress.ir ارسال نمايند.

Close
»   اخبار کوتاه, برگزیده, رزمی, ورزش  »   جوکای آترود، سبکی که در صورت حمایت مسئولین در آینده ای نزدیک سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد
28 مرداد 1395 , ساعت 11:44
جوکای آترود، سبکی که در صورت حمایت مسئولین در آینده ای نزدیک سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد

مسئولین به ورزش های انفرادی بیشتر توجه کنند.

جوکای آترود، سبکی که در صورت حمایت مسئولین در آینده ای نزدیک سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد

این فقط یک سبک نیست بلکه تبلیغ زبان، بزرگ ترین درآمد زایی برای آینده و ... است اگر و فقط اگر از آن حمایت شود.

سرویس ورزشی سخن در راستای ارزش نهادن به ورزش های انفرادی که از حمایت های مسئولین بی نصیب مانده اند و با بضاعت های اندک و تنها با تلاش ها و زحمات عده ای که در این زمینه عمر و زندگی خود را گذاشته اند تا این ورزش ها همچنان در کشور پا برجا بماند، به سراغ کسی رفته است که از 35 سال قبل سبکی را ابداع کرده و فرآیندی بزرگ را آغاز کرده است که اگر مسئولین دولتی و کشوری به کار بزرگی که او انجام داده ارزش می نهادند، شاید خیلی پیش تر از این ها، ایران صاحب یک سبک مختص به خود در ورزش های رزمی بود . این فرد غلامرضا نقدی نام دارد. فردی از خطه آذربایجان و شهر تبریز که تمام وقت و زندگی خود و خانواده اش را در راه ایجاد سبکی به نام جوکای آترود گذاشته است تا سبکی به نام جوکای آترود را ابداع کند و از این طریق فرهنگ و زبان و پتانسیل های زادگاهش را به جهانیان ثابت کند و به جوانان میهن خود ثابت کند که تنها با زحمت و تلاش است که می توان به در راه رسیدن به علایق و آرزو ها گام برداشت و به موفقیت رسید.

حال پای درد و دل های این استاد با تجربه می نشینیم تا با سختی هایی که در این زمینه تحمل کرده آشنا شویم.

به گزارش سخن، هنرهاي رزمي از كشور هند سرچشمه گرفته و به معابد چين و ژاپن راه يافته است با توجه به اين قدمت هنرهاي رزمي را در كشور چين به بيش از سه هزار سال پيش ميرسد و كشور چين سرزميني تاريخي است كه بنيان خيلي از سبكهاي رزمي را در خود نهاده است.

تاريخ چين حكايت از آن دارد كه ابتدا دراين كشور ورزشهاي رزمي به مثل ساير كشورها شرقي، بعنوان روشهاي مقابله، دفاع شخصي تمرين مي كردند و معبدي كه در آن ورزشهاي رزمي تمرين مي شد .معبد شائولين بود و در اين معبد بود كه روشهاي مقابله و دفاع شخصي را روي محور و اصول قرار دادند. اين معبد بعداز مد تها تمرين ورزش رزمي بصورت دفاع شخصي، توانست كه با استفاده از يك راهب هندي بنام (( بوديد هارما )) كه استاد ذن و ورزشهاي رزمي بصورت محوري بود ، روش آنها را به روش خود در بياورد و بعد از مدتها ورزش رزمي از چين به اقصي نقا ط جهان رواج يافت. (( بوديد هارما )) سعي مي كرد كه شاگردان خود را با روشهاي 18 گانه و روشهاي تمركزي خود آنها را بسوي آيين سلامتي جسم وروح سوق دهد .

(( بوديد هارما )) بعداز تمرينات زياد روشهاي خود را به دو نوع تقسيم كرد: يكي تمرينات تفكري تمركز فكر و ديگري تمرينات تعاليم مذهبي بصورت ذن .

تعاليم تفكري و تمركزي (( بوديد هارما )) بدين گونه كه  پيروان خود را به تمرينات سختي وا مي داشت از آن جمله آنها را هميشه سعي مي داشت كه سكوت اختيار كنند و روزه بگيرند، شبها بيدار بمانند و ساعتها به يك نقطه از ديوار يا جائي خيره شده تمر كز حواس كنند. چون اينها تمرينات سختي بودند لذا شاگردان هارما در موقع تمرين بيهوش مي شدند و بدان علت بود كه هارما تصميم گرفت روشي را بوجود آورد كه پيروان او هم بتوانند با استفاده از اين روش نيروي فيزيكي و قدرت روحي و بدني را بيشتر سازند و بوديدهارما بعد از تلاشهاي زياد توانست كه روش 18 گانه را بوجود آورد و 18 روش مدتها در معبد شائولين تمرين ميشد تا بعد از يك قرن يك فيلسوف چيني بنام (( چانگ تزو )) با روشهاي 18 گانه آشنا شد و با اصول تنفسي كه ابداع نموده بود، توانست شكل جديدي به روشهاي رزمي بدهد .

بدين صورت هنرهاي رزمي توانست از چين به (( اوكيناوا و ژاپن و كره ))  گسترش يابد و بعد از تلاشهاي زياد اساتيد رشته هاي رزمي توانست خود را در رده ورزشهاي ملي جهان قراردهد .

ريشه و منشاء هنرهاي رزمي كشورهاي چين، ژاپن، كره و تايلند، از معبدي بنام شائولين درشمال و جنوب چين سرچشمه يافته است و جوكاي آترُد سيستمي از هنرهاي رزمي كاملا” ايراني است و تشكيل يافته از هنر هاي ابداعي.

421223062_58569

در ابتدا پای صحبت ها و درد و دل های یکی از کسانی می نشینیم که زیر نظر استاد نقدی پرورش یافته و حالا دبیر سبک جوکای آترود در آذربایجان شرقی می باشد. فرهاد زبان دار با مدرک کارشناسی رشته حسابداری، چندین سال مختصا با خود استاد کار کرده است.

فرهاد زبان دار صحبت هایش را با گلایه از مسئولین آغاز کردو گفت: این سبک در سال 64 طراحی شده و به وسیله خود استاد ابداع شده است، ولی در طی سال های متمادی اصلی ترین دلیل ناشناخته ماندن این سبک و شاگردان استاد، بی توجهی مسئولان بوده است.

وی بیان کرد: آن طور که تاکنون بررسی کردیم و ما اطلاع داریم، در ایران تنها دو سبک وجود دارد که به طور کامل ساخته خود ایرانی ها می باشد، که هر دوی آن از خطه آذربایجان و تبریز می باشد. یکی آقای ملک جهانی بنیان گذار رشته هالا ویکی هم آقای نقدی بنیان گذار سبک جوکای آترود می باشد که قبلا با نام جوکای کونگ فو شناخته می شد.

زبان دار در مورد تبلیغاتی که تاکنون در این زمینه انجام داده اند و میزان توجه مسئولین به آن ها گفت: قبلا نیز استاد همایش هایی را برگزار کرده اند که خود ما هم در آن ها حضور داشتیم اما بی توجهی مسئولین باعث شد که زیاد در رسانه ها مطرح نشود.آن طور که تابت شده است، بیشتر بی توجهی مسئولین به رشته های انفرادی است که باعث شده است که استعداد هایی مثل ما نتوانیم از محضر استاد استفاده کنیم. از مسئولین استای تقاضا می کنیم که توجه بیشتری به این استعداد ها در خطه آذربایجان داشته باشند و این را در نظر داشته باشند که از افرادی مثل آقای نقدی تا وقتی زنده هستند استفاده کنند.

وی در رابطه با انتظاراتی که از مسئولین دارد اظهار داشت: تبلیغات و حمایت ها در رسانه ملی، بیلبورد ها، رادیو، تلوزیون تنها مختص فوتبال نباشد. وقتی به شبکه های ورزشی نگاه می کنیم، اغلب فوتبال می بینیم و از رشته های انفرادی خبری نیست. البته منظور من این نیست که اصلا به فوتبال توجه نشود، توجه شود اما در کنار آن به رشته های انفرادی نیز پرداخته شود

این ورزشکار در ادامه افزود: تبریز به عنوان پایتخت سبک جوکای آترود سالانه شاگردان زیادی را در این سبک پرورش می دهد؛ ما در اردبیل و ارومیه نیز نمایندگانی جهت پرورش استعداد ها در این سبک داریم اما فعلا نمایندگی های ما به شمال غرب محدود می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که این سبک بیش از 30 سال پیش ابداع شده، اما نادیده گرفتن مسئولین باعث شده که به غیر از شمال غرب در سایر استان های دیگر ناشناخته باقی بماند و سایر استان ها مایل نباشند که با سبک ما آشنا شوند. لازمه شناخته شدن ما علاوه بر فعالیت های سخت افزاری که ما انجام می دهیم، یک فعالیت نرم افزاری از سوی مسئولین است که تاکنون انجام نگرفته است. منظور از فعالیت نرم افزاری، تبلیغات گسترده این سبک وحمایت های همه جانبه از آن می باشد تا بتوانیم این سبک را در جهان مطرح کنیم و آنچه که باعث شده این سبک تا به این جا پا برجا بماند و از یاد ها نرود، تنها تلاش های خود استاد وخانواده ایشان می باشد.

زبان دار اداکه داد: از قبل از سال 80 تلاش های ما برای به ثبت رساندن این سبک آغاز شده بود اما کم کاری مسئولین باعث شد که به ثبت رساندن آن تا سال 93 به طول بیانجامد. حتی در طول این مدت گفته شده بود که پرونده های بین سال های 84 تا 87 ما گم شده است که در نوع خود عجیب و جالب توجه است. در یک سازمان با آن همه تشکیلات که مربوط به ورزش های رزمی می باشد، گم شدن پرونده ها امری مضحک و خنده دار است.

وی تاکید کرد: آقایی که در راس سازمان نشسته  فقط در صورتی کاری انجام می دهد که چیزی عایدش شود. حمایت نمی کنند که هیچ، پول های اضافی نیز می خواهند که برای ورزش های رزمی که درآمد آن چنانی ندارند، بسار سخت است. مثلا 50درصد شاگردان که تحت هدایت استاد قرار دارند، در آخر ماه شهریه های خود را به موقع پرداخت نمی کنند و این مهر و محبت استاد است که با بضاعت کم و تحت فشار نگذاشتن آن ها سعی در پرورش و تربیت شاگردان دارد.

وی در پایان گفت: تنها 3میلیون تومان از طرف شورای شهر، دکتر فرهنگی و دکتر سعیدی به ما کمک شده و از این طریق توانستیم سبک خود را به ثبت برسانیم و غیر از آن تاکنون هیچ کمکی از طرف هیچ نهاد وسازمان به ما نشده است و با تلاش شبانه روزی استاد بوده است که تین سبک تاکنون پابرجا مانده است.

بعد از ایشان سراغ خود استاد رفتیم تا درد و دل های او را نیز در این زمینه بشنویم.

GhNaghdi

وی صحبت های خود را این گونه آغاز کرد: با عرض سلام و خیر مقدم، بنده از سال 54 تا اوایل دهه 60 کاراته کار می کردم، از اوایل دهه 60 تحقیقات گسترده خود را در این زمینه شروع کردم و تا سال 63 ادامه دادم تا این که توانستم این سبک را ایجاد کنم و به جامعه تحویل دهم. در ابتدا سعی کردم که سبک را در شهر ها واستان های همجوار مثل اردبیل و ارومیه گسترش دهم ودر این شهر ها شروع به فعالیت کردم. درسال 64-65 از طریق فدراسیون کاراته اقدام کردم که مجوز فعالیت بگیرم. این یک سبک کاملا ایرانی است و به ست خود من ابداع شده و به دلیل همین ایرانی بودن بهش اهمیت نمی دهند. در آن سال ها خیلی به من پیشنهاد می شد که بروم یک سبک خارجی را دنبال کنم اما من مصمم بودم و این توانایی را در خودم می دیدم که یک سبک کامل را ابداع کنم و این بعد از 35 سال برای خیلی ها محرز شد. بنده یک ماه پیش به ترکیه سفز کردم و با فدراسیون جهانی تفاهمنامه همکاری جهت گسترش این سبک امضا کردم. تا هم مسابقات دو جانبه و هم تمرینات دو جانبه داشته باشیم. زمانی که بازیکنان و فایتر های ما می خواستند به ترکیه یا سایر کشور ها جهت برگزاری مسابقه  اعزام شوند، مبلغ زیادی جهت تامین امکانات رفت و برگشت آن ها درخواست می شد که بسیاری توان پرداخت این مبلغ را نداشتند. اما با امضا این قرارداد زمینه فراهم شد تا با حداقل قیمت و فط هزینه ایاب وذهاب، بازیکنان ما بتوانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و برعکس، همین شرایط برای ترکیه ای ها وآذربایجانی ها نیز در ایران ایجاد شد.

photo_2016-03-05_15-15-21

photo_2016-03-05_15-15-05

غلامرضا نقدی درخصوص نرمش هایی که در این سبک انجام می شود گفت: تلاش های زیادی جهت گسترش این سبک و نرمش های آن انجام دادیم. نرمش های این سبک واقعا به خصوص می باشد. در ورزش های رزمی معمولا 20 الی30 دقیقه به نرمش اختصاص می دهند. اما در سبک مت 1-1/5 ساعت نرمش و 0/5ساعت تمرین وجود دارد تا آمادگی جسمانی بازیکن زیاد باشد و روح و جسم بازیکن برای رقابت کاملا آماده باشد. البته هنگام کار کردن به صورت حرفه ای این زمان ها تغییر می کند.

وی افزود: نرمش های ما عمدتا نرمش های کششی است و هر فردی که نرمش های کششی انجام دهد، بدنش رو به سالم سازی خواهد بود به عنوان مثال مشکل پاهای پارانتزی در سبک ما راحت تر حل می شود وشاید بدون نیاز به عمل به طور کامل برطرف شود. کمردرد و دسک گردن نیز از طریق نرمش هایی که در سبک ما صورت می گیرد به راحتی مداوا می شود. من به جرأت می گویم که کمردرد 50 نفر از طریق همین نرمش ها به طور کامل برطرف شده که مثال با ارزش خودم می باشم.

این استاد ورزشی توضیح داد: 35 سال قبل چه چیزی در ذهن شما این جرقه را زد که می توانید این سبک را ابداع کنید؟ در آن زمان سبک های محدودی در ایران وجود داشت و از ابتدا علاقه شدیدی به ورزش های رزمی داشتم و در سایه این علاقه با تلاش و کوشش فراوان وتحمل سختی های زیاد توانستم در نهایت این سبک را ابداع کنم.

نقدی بیان کرد: آن زمان همیشه به این موضوع فکر می کردم که وقتی ژاپنی ها کراته را ابداع کردند، آیا این ورزش به آنچه آن ها معرفی کردند، محدود می شود؟ آیا ما ایرانی ها نمی توانیم سبک جدیدی در این ورزش ابداع کنیم و به پیشرفت آن کمک کنیم؟ هیچ کس نمی تواند بگوید که نرمش ها و تمرین های سبک جوکای آترود با سایر سبک ها و رشته ها مشابه است. در راستاای گسترش این سبک زمانی که ووشو تازه به ایران آمده بود، ما از استادان ووشو دعوت کردیم که به تبادل سبک ها و تکنیک ها بپردازیم تا ببینیم که در سطح پایین تر از آن ها قرار داریم یا بالا تر تا براساس آن، سبک خود را ارتقا ببخشیم. برای این که سطح ما کاملا مشخص شود، با کاراته ، کیک بوکس و کونگفو نیز همین فرآیند را تکرار کردیم تا کیفیت نرمش های ما مشخص شود. البته لازم به توضیح است که هیچ تلفیقی بین سبک ما وسایر سبک ها صورت نگرفته است.

وی افزود: ما در سال 74 در فیلمی به نام طریقت دانایان، کل سبک را درآن زمان ارائه دادیم و تمام تکنیک های ما در آن فیلم موجود است. کارگردانی آن فیلم نیز به طور کامل بر عهده من بوده است. همچنین بنده در دهه60 چهار کتاب به نام های جوکای کنگفو – جن و هیپنوتیزم – جن در هنر های رزمی و روان شناسی ذهن نوشته ام که به خاطر هزینه بالای چاپ آن ها هنوز موفق به چاپ و انتشار آن ها نشده ام. ما با تحقیق و جستجو در مورد آیه های قرآنی سعی کردیم تا سبک خود را به مذهب خود پیوند دهیم.

وی در مورد قدمت هنر های رزمی در ایران نیز گفت: در نقده و در روستای حسنلو جامی به نام جام بلورین حسنلو وجود دارد و آن جام به ما نشان می دهد که المپیک هنر های رزمی 3500 سال قبل توسط آذربایجانی ها در ایران برگزار شده است. من در تحقیقات خود متوجه شدم که در شهر های اهر ، اردبیل و ارومیه یک درخت به نام داغ داغا را به صورت قطری می بریدند و آن را به رنگ قرمز و آبی رنگ می کردند. به طرف آبی آن خط قرمز و به طرف قرمز آن خط  آبی می گذاشتند و آن را به گردن کودکان و خانم های حامله می انداختند تا آن ها را از بلایای طبیعی حفظ کند؛ هدف ما صلح و دوستی است و به دنبال آن هستیم و می خواهیم با این شعار در دنیا شناخته شویم. ما زدن و کشتن را هنر نمی دانیم بلکه مرام ما صلح و دوستی و مودت است و دین ما این عمل را به ما یاد داده است. در سبک ما خشونت وجود ندارد. تا به این جا در این35 سال حتی یک نفر نیز در تمرینات ما  آسیب ندیده است.

نقدی در رابطه با این که  برای آینده این سبک چه در نظر دارد به خبرنگار سرویس ورزشی سخن گفت: ما در حال حاضر در خارج از ایران بیشتر از خود ایران نماینده داریم و دلیل آن این است که در ایران به عملکرد ترک ها اهمیت و ارزش نمی دهند. اگر مارا جزئی از ایران  بدانند همه چیز حل می شود. قرار است از کشور های قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه به ایران بیایند و پتانسیل های موجود ما را ببینند. 5 سال است که من با آن ها از طریق اینترنت درارتباطم و آن ها مرا به عنوان سی فو . غلامرضا نقدی می شناسند. ما در 40 کشور عضو داریم و آن ها از ما می خواهند که به کشور آن ها برویم و آن ها را آموزش دهیم. ولی مسئولین هیچ حمایتی از ما نمی کنند. حالا که سبک مجوز گرفته و از کل دنیا دعوت کردیم که به تبریز بیایند و با سبک ما آشنا شوند و چون با آمدن آن ها درآمد قابل توجهی آید مسئولین می شود، لذا کم کم سر وکله آن ها پیدا می شود!

photo_2016-05-16_09-57-48

این استاد رزمی کار تاکید کرد: بزرگ ترین ضعف مسئولین عدم بها دادن به یک بنیان گذار است، می شود بعد از من این سبک را ادامه داد و تبدیل به یک برند بزرگ و بین المللی برای ایران کرد، مثل کاراته برای ژاپن اما یک شرط دارد و آن حمایت مسئولین است.

وی گفت: در حال حال حاضر فقط شورای شهر از من حمایت می کند و ان به این دلیل است که آن ها با توانایی نقدی آشنا شده اند و می دانند که ما توانایی گسترش این سبک را داریم. اما اداره کل ورزش و جوانان از ما هیچگونه حمایتی انجام نمی دهد و ما فقط با هیئت ورزش های رزمی نامه نگاری می کنیم. حداقل آقای اسبقیان وقت می گذاشت و صحبت های ما را گوش می کرد اما از وقتی آقای نظمی روی کار آمده اند، من ناکنون موفق نشدم با ایشان ملاقات داشته باشم. من تاکنون از دفتر ایشان 4 بار وقت ملاقات گرفته ام ولی هنوز موفق به  زیارت ایشان نشده ام! 2 سال قبل دعوت نامه رسمی از سوی آمریکا برای همکاری با آن ها به من آمد، اما اطلاعات سپاه صلاح ندانست که برویم چون ویزای ما را به اردن زده بودند. لذا من در پاسخ نامه آمریکایی ها از آن ها خواستم که ویزای من را به آلمان صادر کنند  تا من از آن طریق به آمریکا بروم که دیگر پیگیر نشدند. از ترکیه نیز چنین پیشنهادی داشتم اما قبول نکردم.

و اما صحبت آخر…

تقدی اظهار داشت: این فقط یک سبک نیست بلکه تبلیغ زبان، بزرگ ترین درآمد زایی برای آینده و … است اگر و فقط اگر از آن حمایت شود؛ ما به شورای شهر 65 میلیون تومان هزینه نقدی ارائه دادیم اما تنها 3 میلیون از ما حمایت کردند. ما پس از رفت و آمد های بسیار وپافشاری های بسیار توانستیم آقای حاجی زاده را به عنوان عضوی از شورای شهر متقاعد کنیم که از ما حمایت کنند. من فقط به خاطر شورای شهر مسابقات را عقب انداختم تا حمایت آن ها را ببینم و در حال حاضر شورای شهر محل اسکان میهمانان خارجی را بر عهده گرفته است. قرار است30 استاد از ترکیه و آذربایجان به تبریز بیایند وبا ظرفیت های ما آشنا شوند که در آینده قطعا درامد زایی قابل توجهی خواهد داشت. اگر در سال 2018 ، 100 نفر بیایند و با سبک نقدی آشنا شوند شاید سال بعد آن 300 نفر برای آشنایی با این سبک به تبریز بیاید.

مطالب مرتبط

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


  • عصرانه خبری
  • یادداشت و مقاله

  • آخرین اخبار

  • طراحی سایت